Elektronická evidence tržeb
Povinnost elektronicky evidovat tržby z činností nabízených na této webové stránce platí od:
1.března 2018 pro silníční motorovou dopravu nákladní
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Evidovanou tržbou je jakákoli platba, která není ojedinělá, a je uskutečněna prostřednictvím
a) hotovosti(mince a bankovky, lhostejno, zda jsou české či zahraniční),
b)bezhotovostního převodu peněžních prostředků, k němuž dává příkaz plátce prostřednictvím příjemce, kterým je poplatník, který má tržbu evidovat (typicky při platbě kartou),
c) šeku,směnky nebo
d) jiných forem, které jsou stranami vnímány jako prostředek placení mající charakter obdobný zmíněným prostředkům placení (např. stravenky, poukazy apod.)
a zároveň se jedná o příjmy z podnikání poplatníka daně z příjmu fyzických nebo právnických osob
Neevidují se platby bankovním převodem na účet, inkasem, složenkou a vkladem hotovosti na účet podnikatele.
.